PEDAGOGIKA PRACY
KWIATKOWSKI ST. BOGAJ A. wydawnictwo: WAIP, 2007, wydanie I cena netto: 30.90 Twoja cena 29,36 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Książka otworzy serię "Pedagogika wobec współczesności".ka tworzą
elementy pedagogiki pracy związane z kolejnymi etapami życia szkolnego i zawodowego:
edukacja przedzawodowa, prozawodowa, zawodowa, a także edukacja dorosłych rozpatrywana w
kontekście idei uczenia się przez całe życie. Książka otworzy serię
"Pedagogika wobec współczesności".
Spis treści:
Wstęp 11
Rozdział 1
Pedagogika pracy jako subdyscyplina pedagogiczna 13
Stefan M. Kwiatkowski
1.1. Pojęcie i przedmiot pedagogiki pracy 13
1.2. Obszary problemowe pedagogiki pracy 14
1.3. Pedagogika pracy wśród nauk humanistycznych 20
Zagadnienia do przemyślenia 22
Bibliografia 22
Rozdział 2
Człowiek w środowisku pracy 23
Andrzej Bogaj
2.1. Praca w różnych fazach rozwoju cywilizacji ludzkich
- od społeczeństwa rolniczego do społeczeństwa informacyjnego 23
2.1.1. Przemiany pracy - próba ujęcia historycznego 25
2.2. Wykształcenie jako cecha statusu pracy zarobkowej 31
2.3. Praca jako obiekt badań społecznych - jej miejsce w systemie wartości młodzieży
35
2.3.1. Praca jako element habitusu społeczeństwa 36
2.3.2. Praca w systemie wartości młodzieży 38
2.3.3. Cechy pracy preferowane przez młodzież 43
2.4. Globalizacja a kariery zawodowe 45
2.4.1. Istota, cechy i formy globalizacji 45
2.4.2. Skutki globalizacji - gospodarcze, kulturowe i społeczne 46
2.4.3. Globalizacja a tożsamość człowieka 48
2.4.4. Przemiany w gospodarce krajów UE a sytuacja w Polsce 51
2.4.5. Przyszłość pracy i zatrudnienia - od standardów do destandaryzacji 53
2.4.6. Polityka i priorytety oświatowe UE a kształcenie zawodowe 57
Zagadnienia do przemyślenia 63 Bibliografia 64
Rozdział 3
Kształcenie przedzawodowe 67
Andrzej Bogaj
3.1. Cele kształcenia 67
3.2. Edukacja elementarna - wychowanie przedszkolne i kształcenie zintegrowane 70
3.3. Szkoła podstawowa. Gimnazjum 72
3.3.1. Szkoła podstawowa (kl. V-VI) 74
3.3.2. Gimnazjum 76
3.4. Liceum ogólnokształcące 79
3.5. Organizacje przeciwdziałające marginalizacji młodzieży - OHP 81
Zagadnienia do przemyślenia 84 Bibliografia 84
Rozdział 4
Edukacja prozawodowa 86
Barbara Baraniak
4.1. Edukacja jako kategoria naukowa (poznawcza) 86
4.2. Kształcenie prozawodowe a edukacja prozawodowa 89
4.3. Uniwersalność szkoły uzawodowionej 93
4.3.1. Wykształcenie ogólne w średniej szkole uzawodowionej 95
4.3.2. Kształtowanie kwalifikacji kluczowych w szkole uzawodowionej 95
4.3.3. Kształtowanie kwalifikacji ogólnozawodowych w szkole uzawodowionej 97
4.4. Kształtowanie kwalifikacji zawodowych w szkole uzawodowionej 100
4.4.1. Kanon wykształcenia ogólnego podstawą kwalifikacji zawodowych 100
4.4.2. Umiejętności kluczowe kryterium kwalifikacji zawodowych 103
4.4.3. Kwalifikacje ogólnozawodowe - kryterium nabywania kwalifikacji zawodowych zbieżnych
z profilem kształcenia 103
Zagadnienia do przemyślenia 108 Bibliografia 108
Rozdział 5
Edukacja zawodowa 111
Barbara Baraniak
5.1. Istota edukacji zawodowej 111
5.2. Kwalifikacje i ich struktury w edukacji zawodowej 112
5.2.1. Rodowód kwalifikacji 114
5.2.2. Kwalifikacje jako kategoria naukowa (poznawcza) 115
5.2.3. Struktury, modele, kryteria i poziomy kwalifikacyjne 116
5.3. Klasyfikacja Zawodów i Specjalności - kryterium modelowania edukacji zawodowej 122
5.4. Szkolny i pozaszkolny system kształcenia zawodowego w modelu edukacji zawodowej 132
5.5. Kształcenie zawodowe - podstawowa kategoria edukacji zawodowej 135
5.5.1. Szkolne kształcenie zawodowe - elementem edukacji zawodowej 137
5.5.2. Pozaszkolne kształcenie zawodowe 140
5.6. Kształtowanie kwalifikacji zawodowych w procesie edukacji zawodowej 142
5.6.1. Treści kształcenia zawodowego wyznacznikiem procesu edukacji zawodowej 142
5.6.2. Podmioty nauczające i uczące się uczestnikami procesu edukacji zawodowej 162
5.6.3. Organizacja edukacji zawodowej ze względu na miejsce, infrastrukturę i warunki
procesu 166
5.6.4. Efekty szkolnego i pozaszkolnego systemu kształcenia zawodowego 168
5.7. Priorytety edukacji zawodowej - kontekst europejski Stefan M. Kwiatkowski 175
Zagadnienia do przemyślenia 184 Bibliografia 184
Rozdział 6
Edukacja dorosłych 189
Stefan M. Kwiatkowski
6.1. Pojęcie edukacji dorosłych 189
6.2. Perspektywy - cele, treści, metody, organizacja, infrastruktura 189
6.3. Edukacja dorosłych w społeczeństwie wiedzy 193
6.4. Idea uczenia się przez całe życie - globalny cel edukacji 196
Zagadnienia do przemyślenia 206
Bibliografia 206
Rozdział 7
Problemy rynku pracy 208
Stefan M. Kwiatkowski
7.1. Oczekiwania pracodawców - standardy kwalifikacji zawodowych 208
7.2. Europejskie Ramy Kwalifikacji 212
7.3. Edukacyjne funkcje zakładów pracy 217
Zagadnienia do przemyślenia 225
Bibliografia 225
Indeks osób 227
Indeks rzeczowy 230
240 stron, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- KAPITAŁ LUDZKI I SPOŁECZNY WYBRANE PROBLEMY TEORII I PRAKTYKI MOROŃ D. RED.
- CZUJESZ TAK JAK MYŚLISZ PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE TERAPII POZNAWCZO-BEHAWIORALNEJ W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ STALLARD P.
- PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA Z METODYKĄ LEŻAŃSKA W. PŁÓCIENNIK E.
- SEKRETNE ŻYCIE MÓZGU NASTOLATKA BLAKEMORE S.-J.
- MÓW SŁUCHAJ I ZROZUM ZADBAJ O POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI SWOJEGO DZIECKA KRANTZ LINDGREN P.
- SZKOŁA NEURONÓW O NASTOLATKACH KOMPROMISACH I WYCHOWANIU KACZMARZYK M.
- EMOCJONALNE SOS SCENARIUSZE ZAJĘĆ SOCJOTERAPEUTYCZNYCH DLA UCZNIÓW KLAS I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ BUSZ A.
- BÓLE KRĘGOSŁUPA. SKUTECZNE METODY WALKI I ZAPOBIEGANIA SOSNOWSKA K.
- ANOREKSJA I BULIMIA PSYCHICZNA ROZUMIENIE I LECZENIE ZABURZEŃ ODŻYWIAN JÓZEFIK B. RED.
- RÓWNOUPRAWNIENIE KOBIET I MĘŻCZYZN W SPOŁECZEŃSTWIE LISOWSKA E.
- AUTYZM WYJAŚNIENIE TAJEMNICY FRITH U.
- OD TEORII DO PRAKTYKI ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DAY C.
- GLOBALIZACJA WIĘCEJ NIŻ PODRĘCZNIK SPOŁECZEŃSTWA KULTURA POLITYKA MISIAK W.
- MARKETING BANKOWY KOLASA M.
- INNOWACYJNE USŁUGI BANKU + CD RED. KORENIK D.
- WOJEWÓDZTWO MAZOWIECKIE 2008. MAZOWIECKIE VOIVODSHIP
- ROCZNIK STATYSTYCZNY WOJ.MAZ.2008 MAZ.VOIVODSHIP STATISTICAL YEARBOOK PRACA ZBIOROWA
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|