wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   14 egz. / 1751.93 1664,33   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > książki polskie > Zarządzanie projektami > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

SPRAWOZDAWCZOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA JAKO NARZĘDZIE KOMUNIKACJI Z OTOCZENIEM WYMIAR FINANSOWY I NIEFINANSOWY


WALIŃSKA E. GAD J. BEK-GAIK B.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ, 2015, wydanie I

cena netto: 55.50 Twoja cena  52,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Sprawozdawczość przedsiębiorstwa jako narzędzie komunikacji z otoczeniem

Wymiar finansowy i niefinansowy


W książce omówiono w układzie chronologicznym aktualne trendy rozwoju sprawozdawczości przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem skutków procesu integrowania raportowania finansowego i niefinansowego.

Krytycznie odniesiono się do modelu współczesnego sprawozdania finansowego, przedstawiono zakres informacyjny raportu finansowego i sprawozdania zarządu, a także istotę raportowania społecznego mającego na celu rozliczenie przedsiębiorstwa ze społecznej odpowiedzialności i wykonywania funkcji powierniczej.

Autorzy publikacji - pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziałów Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz jednocześnie uznani eksperci rachunkowości - skoncentrowali się na poszukiwaniu nowoczesnej biznesowej formuły sprawozdawczości.

Powinna ona uwzględniać z jednej strony zasadniczy cel działalności gospodarczej - stały wzrost wartości przedsiębiorstwa dla interesariuszy, z drugiej stworzyć podstawy efektywnego komunikowania się z różnymi segmentami jego otoczenia. Połączenie tych dwóch aspektów sprawozdawczości przedsiębiorstw świadczy o nowatorskim podejściu autorów do podjętej problematyki.

Dodatkowymi walorami publikacji są: staranne usystematyzowanie dotychczasowej wiedzy o sprawozdawczości przedsiębiorstw, wszechstronne spojrzenie na poszczególne jej elementy oraz wskazanie kierunków jej rozwoju. Książka może stanowić cenną inspirację do dalszych badań nad kształtowaniem zintegrowanego raportu będącego odzwierciedleniem holistycznego podejścia do przekazywania informacji o działalności przedsiębiorstwa.


Wstęp (Ewa Walińska)

1. Współczesny model sprawozdania finansowego i jego krytyka (Ewa Walińska)
1.1. Istota sprawozdania finansowego jako narzędzia realizacji funkcji rozliczeniowej systemu rachunkowości
1.2. Obecny model sprawozdania finansowego
1.3. Krytyka współczesnego modelu sprawozdania finansowego

2. Sprawozdanie finansowe jako fundament sprawozdawczości przedsiębiorstwa (Ewa Walińska, Jacek Gad)
2.1. Zmiany struktury informacyjnej sprawozdania finansowego - w kierunku formuły biznesowej
2.2. Sprawozdanie finansowe, raport finansowy a raport biznesowy
2.3 Sprawozdanie finansowe i raport finansowy a raportowanie zintegrowane

3. Raport zarządu i jego miejsce w sprawozdawczości przedsiębiorstwa (Jacek Gad)
3.1. Istota raportu zarządu oraz jego usytuowanie we współczesnym modelu sprawozdawczym
3.2. Cel, użytkownicy oraz cechy jakościowe raportu zarządu w świetle krajowych i międzynarodowych wytycznych
3.3. Zakres raportu zarządu w świetle polskich regulacji
3.4. Zakres raportu zarządu w świetle standardu międzynarodowego Management Commentary
3.5. Kluczowe grupy informacyjne znajdujące się w raportach zarządu - ilustracja praktyczna

4. Model biznesu i jego odzwierciedlenie w sprawozdawczości przedsiębiorstwa (Bogusława Bek-Gaik, Bartosz Rymkiewicz)
4.1. Istota modelu biznesu - przegląd definicji
4.2. Elementy modelu biznesu
4.3. Model biznesu jako przedmiot ujawnień w sprawozdawczości przedsiębiorstwa
4.4. Ujawnienia na temat modelu biznesu - ilustracja praktyczna na przykładzie spółki PKN Orlen

5. Raport społeczny jako współczesne narzędzie komunikowania się spółek z interesariuszami w świetle koncepcji zintegrowanego raportowania (Bogusława Bek-Gaik, Bartosz Rymkiewicz)
5.1. Koncepcja zintegrowanego raportowania
5.2. Raportowanie CSR jako kluczowy element zintegrowanego raportowania
5.3. Pozostałe elementy zintegrowanego raportu spółki

6. Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) oraz inne raporty uzupełniające raport roczny spółki w praktyce sprawozdawczej spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (Bogusława Bek-Gaik, Bartosz Rymkiewicz)
6.1. Rozwój raportowania CSR w Polsce
6.2. Raportowanie społeczne na przykładzie PKN Orlen SA - analiza przypadku
6.3. Raporty uzupełniające raport społecznej odpowiedzialności - ilustracja praktyczna na przykładzie PKN Orlen

Zakończenie (Ewa Walińska)
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków i wykresów
Załącznik. Koncepcja wyniku całościowego (Ewa Walińska)


220 stron, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW
ADAMCZYK J.

- KIERUNKI EWOLUCJI SPRAWOZDAWCZOŚCI I REWIZJI FINANSOWEJ
MICHERDA B. RED.

- INFORMACJE NIEFINANSOWE W SPRAWOZDAWCZOŚCI BIZNESOWEJ PRZEDSIĘBIORSTW
ŚNIEŻEK E. KRASODOMSKA J. SZADZIEWSKA A.

- RAPORTOWANIE INFORMACJI O SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU STUDIUM PRZYPADKU LASÓW PAŃSTWOWYCH
ŚNIEŻEK E.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022