|
SPRAWOZDAWCZOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA JAKO NARZĘDZIE KOMUNIKACJI Z OTOCZENIEM WYMIAR FINANSOWY I NIEFINANSOWY
WALIŃSKA E. GAD J. BEK-GAIK B. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ, 2015, wydanie Icena netto: 55.50 Twoja cena 52,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Sprawozdawczość przedsiębiorstwa jako narzędzie komunikacji z otoczeniem
Wymiar finansowy i niefinansowy
W książce omówiono w układzie chronologicznym aktualne trendy rozwoju
sprawozdawczości przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem skutków procesu
integrowania raportowania finansowego i niefinansowego.
Krytycznie odniesiono się do modelu współczesnego sprawozdania finansowego,
przedstawiono zakres informacyjny raportu finansowego i sprawozdania zarządu, a także
istotę raportowania społecznego mającego na celu rozliczenie przedsiębiorstwa ze
społecznej odpowiedzialności i wykonywania funkcji powierniczej.
Autorzy publikacji - pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziałów Zarządzania
Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz jednocześnie
uznani eksperci rachunkowości - skoncentrowali się na poszukiwaniu nowoczesnej
biznesowej formuły sprawozdawczości.
Powinna ona uwzględniać z jednej strony zasadniczy cel działalności gospodarczej -
stały wzrost wartości przedsiębiorstwa dla interesariuszy, z drugiej stworzyć podstawy
efektywnego komunikowania się z różnymi segmentami jego otoczenia. Połączenie tych dwóch
aspektów sprawozdawczości przedsiębiorstw świadczy o nowatorskim podejściu autorów
do podjętej problematyki.
Dodatkowymi walorami publikacji są: staranne usystematyzowanie dotychczasowej wiedzy
o sprawozdawczości przedsiębiorstw, wszechstronne spojrzenie na poszczególne jej
elementy oraz wskazanie kierunków jej rozwoju. Książka może stanowić cenną
inspirację do dalszych badań nad kształtowaniem zintegrowanego raportu będącego
odzwierciedleniem holistycznego podejścia do przekazywania informacji o działalności
przedsiębiorstwa.
Wstęp (Ewa Walińska)
1. Współczesny model sprawozdania finansowego i jego krytyka (Ewa
Walińska)
1.1. Istota sprawozdania finansowego jako narzędzia realizacji funkcji rozliczeniowej
systemu rachunkowości
1.2. Obecny model sprawozdania finansowego
1.3. Krytyka współczesnego modelu sprawozdania finansowego
2. Sprawozdanie finansowe jako fundament sprawozdawczości przedsiębiorstwa
(Ewa Walińska, Jacek Gad)
2.1. Zmiany struktury informacyjnej sprawozdania finansowego - w kierunku formuły
biznesowej
2.2. Sprawozdanie finansowe, raport finansowy a raport biznesowy
2.3 Sprawozdanie finansowe i raport finansowy a raportowanie zintegrowane
3. Raport zarządu i jego miejsce w sprawozdawczości przedsiębiorstwa
(Jacek Gad)
3.1. Istota raportu zarządu oraz jego usytuowanie we współczesnym modelu sprawozdawczym
3.2. Cel, użytkownicy oraz cechy jakościowe raportu zarządu w świetle krajowych i
międzynarodowych wytycznych
3.3. Zakres raportu zarządu w świetle polskich regulacji
3.4. Zakres raportu zarządu w świetle standardu międzynarodowego Management Commentary
3.5. Kluczowe grupy informacyjne znajdujące się w raportach zarządu - ilustracja
praktyczna
4. Model biznesu i jego odzwierciedlenie w sprawozdawczości przedsiębiorstwa
(Bogusława Bek-Gaik, Bartosz Rymkiewicz)
4.1. Istota modelu biznesu - przegląd definicji
4.2. Elementy modelu biznesu
4.3. Model biznesu jako przedmiot ujawnień w sprawozdawczości przedsiębiorstwa
4.4. Ujawnienia na temat modelu biznesu - ilustracja praktyczna na przykładzie spółki
PKN Orlen
5. Raport społeczny jako współczesne narzędzie komunikowania się spółek z
interesariuszami w świetle koncepcji zintegrowanego raportowania (Bogusława
Bek-Gaik, Bartosz Rymkiewicz)
5.1. Koncepcja zintegrowanego raportowania
5.2. Raportowanie CSR jako kluczowy element zintegrowanego raportowania
5.3. Pozostałe elementy zintegrowanego raportu spółki
6. Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) oraz inne raporty
uzupełniające raport roczny spółki w praktyce sprawozdawczej spółek notowanych na
Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (Bogusława Bek-Gaik, Bartosz
Rymkiewicz)
6.1. Rozwój raportowania CSR w Polsce
6.2. Raportowanie społeczne na przykładzie PKN Orlen SA - analiza przypadku
6.3. Raporty uzupełniające raport społecznej odpowiedzialności - ilustracja praktyczna
na przykładzie PKN Orlen
Zakończenie (Ewa Walińska)
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków i wykresów
Załącznik. Koncepcja wyniku całościowego (Ewa Walińska)
220 stron, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW ADAMCZYK J.
- KIERUNKI EWOLUCJI SPRAWOZDAWCZOŚCI I REWIZJI FINANSOWEJ MICHERDA B. RED.
- INFORMACJE NIEFINANSOWE W SPRAWOZDAWCZOŚCI BIZNESOWEJ PRZEDSIĘBIORSTW ŚNIEŻEK E. KRASODOMSKA J. SZADZIEWSKA A.
- RAPORTOWANIE INFORMACJI O SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU STUDIUM PRZYPADKU LASÓW PAŃSTWOWYCH ŚNIEŻEK E.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|