wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   11 egz. / 1868.59 1775,16   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > książki anglojęzyczne > Audyt Controlling > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MOTYWOWANIE DO PRACY TEORIE I INSTRUMENTY


SEKUŁA Z.

wydawnictwo: PWE, 2008, wydanie I

cena netto: 89.00 Twoja cena  84,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W jaki sposób sprawić, aby pracownik był wydajny i chętnie wykonywał swoją pracę? W książce autorka - ekspert w zakresie polityki personalnej - omawia w przystępny sposób wszystkie zagadnienia związane z motywowaniem pracowników. W tym celu przeprowadza analizę najistotniejszych koncepcji teoretycznych i modeli motywacji do pracy, wskazuje czynniki wpływające na motywację do pracy oraz doradza, jak kształtować system motywacyjny w organizacji i zapobiegać demotywacji. Dopełnieniem rozważań teoretycznych jest część praktyczna, zawierająca opis wyników badań na temat czynników motywacji do pracy w siedmiu organizacjach.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. Teorie i modele motywacji do pracy
Istota motywowania
Motywacja do pracy
Teorie motywacji uwzględniające potrzeby pracowników
Teorie procesu
Teorie ukierunkowane na środki motywacji
Modele motywowania
Motywowanie jako funkcja zarządzania

Rozdział II. Czynniki mające wpływ na motywację do pracy
Modelowe ujęcie wymagań pracowników
Dobór kadr a motywowanie pracowników
Szkolenie zawodowe nieodzownym instrumentem motywowania
Możliwości i strategie rozwoju zawodowego pracowników
Aspekty motywacyjne oceniania pracowników
Stosowanie elastycznego czasu pracy
Materialne środowisko pracy
Rola komunikacji w pracy zawodowej
Kultura organizacyjna i jej uwarunkowania
Style kierowania a efektywność pracy
Konflikty i ich rozwiązywanie
Partycypacja pracownicza

Rozdział III. Modelowe ujęcie motywowania pracowników
Model motywowania
Cele i zadania organizacji
Wartości i potrzeby pracowników
Narzędzia motywowania
Istota i typologia bodźców
Nagrody i kary
System wynagradzania pracowników
Innowacyjne strategie płac
Świadczenia rzeczowe i odroczone w czasie
Podwyżki płac
Budowa systemu motywowania

Rozdział IV. Badania motywacji do pracy - studia przypadków
Badanie skuteczności systemu motywowania
Zapobieganie demotywacji
Mierniki służące do oceny jakości systemu wynagradzania
Motywowanie pracowników administracyjnych i kierowników w firmie leasingowej
Motywowanie do pracy funkcjonariuszy policji
Motywowanie pracowników w spółce sektora finansowego
Analiza skuteczności czynników motywowania nauczycieli Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych
Motywowanie pracowników w firmie budowlanej
Analiza porównawcza motywowania przedstawicieli handlowych w firmach A i B
Motywowanie pracowników w firmie kurierskiej
Ocena zbiorcza wyników badań ankietowych

Załącznik
Szerokoprofilowa ankieta do badań motywowania pracowników Z. Sekuły


Wstęp

Człowiek jest najważniejszą wartością organizacji, nawet w erze zaawansowanych technologii. Bez kompetentnego personelu trudno dążyć do ambitnych celów i osiągać sukcesy na rynku. Współczesny pracownik musi być wysoce wydajny, skuteczny w działaniu i przynosić organizacji ewidentne korzyści.
Praca zawodowa stanowi jedną z podstawowych sfer życia ludzi. Wymaga poświęcania czasu i energii. Może być ona ważnym, autotelicznym źródłem motywacji, jeśli przynosi satysfakcję. Pytanie, co należy robić, aby pracownik w pełni wykorzystywał w pracy swoje uzdolnienia i energię twórczą, jest niezwykle istotne. Należy zatem szukać coraz doskonalszych sposobów i form motywowania, mając na uwadze różne sytuacje zawodowe i ich szerokie uwarunkowania. Wszystkim organizacjom powinno zależeć na stosowaniu akceptowanych przez pracowników instrumentów pobudzania do pracy. Jednak wymaga to zrozumienia motywacji, a więc tego, co wywołuje i stymuluje zachowania, nie tylko przez kierownictwo organizacji, lecz także samych pracowników. Zadaniem dobrych kierowników jest nieustanne poszukiwanie nowych środków motywowania, tak aby praca była dla ludzi radością, a nie trudnym obowiązkiem.
Motywacja miała i zawsze będzie mieć ogromne znaczenie dla ludzi, bo nadaje sens ich życiu. Jest to złożone zagadnienie, ponieważ zachowanie ludzkie jest skomplikowane i nie zawsze zrozumiałe. Dużo trzeba poznać, wiedzieć i samemu doświadczyć, aby pojąć sztukę motywowania i umieć ją dobrze stosować w praktyce. Jest to zadaniem kierowników, ocenianym przez pryzmat jakości ich relacji z własnymi pracownikami. Prawdziwa tajemnica motywacji polega na stwarzaniu takich warunków w środowisku pracy, aby ludzie czuli się wolni od wpływów zniechęcających i niszczących ich dobre chęci (według Maxwela).
W rozdziale 1 książki autorka dokonuje pogłębionej analizy teorii naukowych dotyczących motywacji i motywowania. W rozdziale 2 identyfikuje szerokie spektrum czynników ważnych w pracy zawodowej i omawia je z punktu widzenia potrzeb motywowania pracowników. Rozdział 3 jest poświęcony modelowi motywowania i szczegółowemu omówieniu jego elementów składowych, kształtowaniu systemu motywacyjnego w organizacji oraz zapobieganiu demotywacji. Dopełnieniem części teoretycznej jest część badawcza, zawarta w rozdziale 4. Obejmuje ona opis wyników badań dotyczących analizy i oceny czynników motywacji do pracy stosowanych w siedmiu organizacjach.
Inspiracją do napisania książki były zainteresowania autorki, doświadczenie w pracy eksperckiej oraz trudności, jakie napotykali studenci podczas pisania pracy magisterskiej, projektowania ankiet i identyfikowania tego ważnego zagadnienia w firmach.
Pragnęłabym, aby książka służyła wszystkim, którzy są zainteresowani motywowaniem do pracy, zarówno badaczom, jak i studentom. Przyda się także praktykom do tworzenia dobrych systemów motywowania pracowników.


323 strony, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- ZARZĄDZANIE MOTYWACJĄ PRACOWNIKÓW
KOZŁOWSKI W.

- MOTYWAKCJA. JAK TO ROBIĆ W TWOJEJ FIRMIE
KOBJOLL K.

- MOTYWACJA. JAK ZACHĘCIĆ PRACOWNIKÓW ABY DALI Z SIEBIE WSZYSTKO
NIERMEYER R.

- MISTRZOWSKIE ZARZĄDZANIE LUDŹMI TWORZENIE SKUTECZNEGO ZESPOŁU POPRZEZ
THOMAS M. / MOTYWOWANIE WSPIERANIE I PRZYWÓDZTWO /

- ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI ZAWODOWYMI A MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
MOCZYDŁOWSKA J.

- KOMPETENCJE MENEDŻERÓW ORGANIZACJI UCZĄCEJ SIĘ
RED. SAJKIEWICZ A.

- ZARZĄDZANIE PRZEZ ZAANGAŻOWANIE
JUCHNOWICZ M.

- PARTYCYPACJA PRACOWNIKÓW W ZARZĄDZANIU FIRMĄ
BECK-KRALA E.

- SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW
ADAMCZYK J.

- ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W PRZEDSIĘBIORSTWIE
RED. PERECHUDA K.

- NOWOCZESNE KIEROWANIE LUDŹMI
PENC J.

- POZYSKIWANIE I DOBÓR PERSONELU. KSZTAŁTOWANIE ZATRUDNIENIA W ORGANIZAC
MAREK J.

- ETYKA MENEDŻERA SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
RYBAK M.

- STRES MOBBING I WYPALENIE ZAWODOWE
LITZKE S.M. SCHUH H.

- KAPITAŁ LUDZKI W PROCESIE KSZTAŁTOWANIA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY
PRZYBYSZEWSKI R.

- ELASTYCZNE ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM W ORGANIZACJI WIEDZY
RED. JUCHNOWICZ M.

- NOWE TENDENCJE I WYZWANIA W ZARZĄDZANIU PERSONELEM
ZBIEGIEŃ-MACIĄG L. (RED)

- STRATEGIE WYNAGRODZEŃ
BORKOWSKA S.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022