MOTYWOWANIE DO PRACY TEORIE I INSTRUMENTY
SEKUŁA Z. wydawnictwo: PWE, 2008, wydanie Icena netto: 89.00 Twoja cena 84,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W jaki sposób sprawić, aby pracownik był wydajny i chętnie wykonywał swoją
pracę? W książce autorka - ekspert w zakresie polityki personalnej - omawia w
przystępny sposób wszystkie zagadnienia związane z motywowaniem pracowników. W tym
celu przeprowadza analizę najistotniejszych koncepcji teoretycznych i modeli motywacji do
pracy, wskazuje czynniki wpływające na motywację do pracy oraz doradza, jak
kształtować system motywacyjny w organizacji i zapobiegać demotywacji. Dopełnieniem
rozważań teoretycznych jest część praktyczna, zawierająca opis wyników badań na
temat czynników motywacji do pracy w siedmiu organizacjach.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I. Teorie i modele motywacji do pracy
Istota motywowania
Motywacja do pracy
Teorie motywacji uwzględniające potrzeby pracowników
Teorie procesu
Teorie ukierunkowane na środki motywacji
Modele motywowania
Motywowanie jako funkcja zarządzania
Rozdział II. Czynniki mające wpływ na motywację do pracy
Modelowe ujęcie wymagań pracowników
Dobór kadr a motywowanie pracowników
Szkolenie zawodowe nieodzownym instrumentem motywowania
Możliwości i strategie rozwoju zawodowego pracowników
Aspekty motywacyjne oceniania pracowników
Stosowanie elastycznego czasu pracy
Materialne środowisko pracy
Rola komunikacji w pracy zawodowej
Kultura organizacyjna i jej uwarunkowania
Style kierowania a efektywność pracy
Konflikty i ich rozwiązywanie
Partycypacja pracownicza
Rozdział III. Modelowe ujęcie motywowania pracowników
Model motywowania
Cele i zadania organizacji
Wartości i potrzeby pracowników
Narzędzia motywowania
Istota i typologia bodźców
Nagrody i kary
System wynagradzania pracowników
Innowacyjne strategie płac
Świadczenia rzeczowe i odroczone w czasie
Podwyżki płac
Budowa systemu motywowania
Rozdział IV. Badania motywacji do pracy - studia przypadków
Badanie skuteczności systemu motywowania
Zapobieganie demotywacji
Mierniki służące do oceny jakości systemu wynagradzania
Motywowanie pracowników administracyjnych i kierowników w firmie leasingowej
Motywowanie do pracy funkcjonariuszy policji
Motywowanie pracowników w spółce sektora finansowego
Analiza skuteczności czynników motywowania nauczycieli Zespołu Szkół
Ponadgimnazjalnych
Motywowanie pracowników w firmie budowlanej
Analiza porównawcza motywowania przedstawicieli handlowych w firmach A i B
Motywowanie pracowników w firmie kurierskiej
Ocena zbiorcza wyników badań ankietowych
Załącznik
Szerokoprofilowa ankieta do badań motywowania pracowników Z. Sekuły
Wstęp
Człowiek jest najważniejszą wartością organizacji, nawet w erze zaawansowanych
technologii. Bez kompetentnego personelu trudno dążyć do ambitnych celów i osiągać
sukcesy na rynku. Współczesny pracownik musi być wysoce wydajny, skuteczny w działaniu
i przynosić organizacji ewidentne korzyści.
Praca zawodowa stanowi jedną z podstawowych sfer życia ludzi. Wymaga poświęcania czasu
i energii. Może być ona ważnym, autotelicznym źródłem motywacji, jeśli przynosi
satysfakcję. Pytanie, co należy robić, aby pracownik w pełni wykorzystywał w pracy
swoje uzdolnienia i energię twórczą, jest niezwykle istotne. Należy zatem szukać
coraz doskonalszych sposobów i form motywowania, mając na uwadze różne sytuacje
zawodowe i ich szerokie uwarunkowania. Wszystkim organizacjom powinno zależeć na
stosowaniu akceptowanych przez pracowników instrumentów pobudzania do pracy. Jednak
wymaga to zrozumienia motywacji, a więc tego, co wywołuje i stymuluje zachowania, nie
tylko przez kierownictwo organizacji, lecz także samych pracowników. Zadaniem dobrych
kierowników jest nieustanne poszukiwanie nowych środków motywowania, tak aby praca była
dla ludzi radością, a nie trudnym obowiązkiem.
Motywacja miała i zawsze będzie mieć ogromne znaczenie dla ludzi, bo nadaje sens ich
życiu. Jest to złożone zagadnienie, ponieważ zachowanie ludzkie jest skomplikowane i
nie zawsze zrozumiałe. Dużo trzeba poznać, wiedzieć i samemu doświadczyć, aby
pojąć sztukę motywowania i umieć ją dobrze stosować w praktyce. Jest to zadaniem
kierowników, ocenianym przez pryzmat jakości ich relacji z własnymi pracownikami.
Prawdziwa tajemnica motywacji polega na stwarzaniu takich warunków w środowisku pracy,
aby ludzie czuli się wolni od wpływów zniechęcających i niszczących ich dobre chęci
(według Maxwela).
W rozdziale 1 książki autorka dokonuje pogłębionej analizy teorii naukowych
dotyczących motywacji i motywowania. W rozdziale 2 identyfikuje szerokie spektrum czynników
ważnych w pracy zawodowej i omawia je z punktu widzenia potrzeb motywowania pracowników.
Rozdział 3 jest poświęcony modelowi motywowania i szczegółowemu omówieniu jego
elementów składowych, kształtowaniu systemu motywacyjnego w organizacji oraz
zapobieganiu demotywacji. Dopełnieniem części teoretycznej jest część badawcza,
zawarta w rozdziale 4. Obejmuje ona opis wyników badań dotyczących analizy i oceny
czynników motywacji do pracy stosowanych w siedmiu organizacjach.
Inspiracją do napisania książki były zainteresowania autorki, doświadczenie w pracy
eksperckiej oraz trudności, jakie napotykali studenci podczas pisania pracy
magisterskiej, projektowania ankiet i identyfikowania tego ważnego zagadnienia w firmach.
Pragnęłabym, aby książka służyła wszystkim, którzy są zainteresowani motywowaniem
do pracy, zarówno badaczom, jak i studentom. Przyda się także praktykom do tworzenia
dobrych systemów motywowania pracowników.
323 strony, B5, miękka oprawa Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- ZARZĄDZANIE MOTYWACJĄ PRACOWNIKÓW KOZŁOWSKI W.
- MOTYWAKCJA. JAK TO ROBIĆ W TWOJEJ FIRMIE KOBJOLL K.
- MOTYWACJA. JAK ZACHĘCIĆ PRACOWNIKÓW ABY DALI Z SIEBIE WSZYSTKO NIERMEYER R.
- MISTRZOWSKIE ZARZĄDZANIE LUDŹMI TWORZENIE SKUTECZNEGO ZESPOŁU POPRZEZ THOMAS M. / MOTYWOWANIE WSPIERANIE I PRZYWÓDZTWO /
- ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI ZAWODOWYMI A MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW MOCZYDŁOWSKA J.
- KOMPETENCJE MENEDŻERÓW ORGANIZACJI UCZĄCEJ SIĘ RED. SAJKIEWICZ A.
- ZARZĄDZANIE PRZEZ ZAANGAŻOWANIE JUCHNOWICZ M.
- PARTYCYPACJA PRACOWNIKÓW W ZARZĄDZANIU FIRMĄ BECK-KRALA E.
- SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW ADAMCZYK J.
- ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W PRZEDSIĘBIORSTWIE RED. PERECHUDA K.
- NOWOCZESNE KIEROWANIE LUDŹMI PENC J.
- POZYSKIWANIE I DOBÓR PERSONELU. KSZTAŁTOWANIE ZATRUDNIENIA W ORGANIZAC MAREK J.
- ETYKA MENEDŻERA SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA RYBAK M.
- STRES MOBBING I WYPALENIE ZAWODOWE LITZKE S.M. SCHUH H.
- KAPITAŁ LUDZKI W PROCESIE KSZTAŁTOWANIA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY PRZYBYSZEWSKI R.
- ELASTYCZNE ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM W ORGANIZACJI WIEDZY RED. JUCHNOWICZ M.
- NOWE TENDENCJE I WYZWANIA W ZARZĄDZANIU PERSONELEM ZBIEGIEŃ-MACIĄG L. (RED)
- STRATEGIE WYNAGRODZEŃ BORKOWSKA S.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|