PARTYCYPACJA PRACOWNIKÓW W ZARZĄDZANIU FIRMĄ
BECK-KRALA E. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2008, wydanie I cena netto: 59.00 Twoja cena 56,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Skuteczne motywowanie i prawdziwe zaangażowanie pracowników w sprawy firmy ma
bezpośredni wpływ na wyniki organizacji, dlatego pracodawcy poszukują coraz
doskonalszych narzędzi wynagradzania i motywowania zatrudnionych. Jedną z metod,
stosunkowo tanią i łatwą do wprowadzenia, może być partycypacja pracowników w
korzyściach firmy - system oparty na podmiotowym traktowaniu pracowników,
wykorzystujący motywatory finansowe i pozafinansowe.
W publikacji przedstawiono kompleksowy zestaw zagadnień, do których należą:
- partycypacyjne formy wynagrodzeń zmiennych - klasyfikacja, koncepcje,
najnowsze tendencje,
- istota, założenia i geneza programów partycypacji w korzyściach przedsiębiorstwa w
świetle dotychczasowych teorii i badań empirycznych,
- konstrukcja oraz sposób funkcjonowania i wdrażania programów partycypacji w
korzyściach,
- propozycja programu możliwego do wdrożenia w warunkach polskich - schemat budowy,
praktyczne procedury i narzędzia,
- dobre praktyki partycypacji pracowników w zarządzaniu - studia przypadków kilku firm,
które wprowadziły programy partycypacji pracowniczej.
Całość podsumowują ogólne wnioski i zalecenia dla polskich firm rozważających
wdrożenie podobnych inicjatyw.
Połączenie teorii z praktycznymi aspektami funkcjonowania programów partycypacyjnych
sprawia, że książka jest użytecznym źródłem wiedzy i wskazówek dla pracodawców,
którzy pragną własnymi siłami zmodyfikować funkcjonujący system, wprowadzić nowe
narzędzia motywacyjne i dokonać koniecznych zmian w kulturze zarządzania.
Spis treści
O autorce
Wprowadzenie
Rozdział 1. Partycypacyjne formy wynagrodzeń zmiennych
Wynagrodzenia zmienne w zintegrowanym systemie wynagrodzeń
Najnowsze tendencje w wynagrodzeniach zmiennych
Koncepcje związane z partycypacyjnymi formami wynagrodzeń
Podsumowanie
Rozdział 2. Istota programów partycypacji w korzyściach
Założenia programów partycypacji w korzyściach
Geneza programów
Przyczyny upowszechnienia się partycypacji w korzyściach
Partycypacja w korzyściach w świetle badań
Podsumowanie
Rozdział 3. Partycypacja w korzyściach - główne założenia
Zasady funkcjonowania partycypacji w korzyściach
Klasyfikacja partycypacji w korzyściach
Korzyści wynikające ze stosowania programów
Problemy wynikające z wdrażania i ze stosowania programów partycypacji w korzyściach
Program partycypacji w korzyściach według Carla Frosta
Rozdział 4. Propozycja budowy programu w warunkach polskich
Badania w firmach polskich
Zalecenia dotyczące budowy programów w polskich firmach
Algorytm wdrażania programu
Zalecenia końcowe
Podsumowanie
Rozdział 5. Dobre praktyki partycypacji pracowników w zarządzaniu - studia
przypadków
Analiza firm działających w polskiej rzeczywistości
Wnioski i zalecenia wynikające z analizy przypadków
Perspektywy dalszych badań
Podsumowanie
Zakończenie
Poradnik służb personalnych
Słowniczek
Literatura
Załącznik 1. Przykładowy regulamin programu partycypacji pracowniczej
Załącznik 2. Przykładowy formularz zgłaszania pomysłu pracowniczego
Indeks
164 strony, B5, miękka oprawa Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PSYCHOLOGICZNE I SOCJOLOGICZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA RATYŃSKI W.
- ELASTYCZNE ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM W ORGANIZACJI WIEDZY RED. JUCHNOWICZ M.
- ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI ZAWODOWYMI A MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW MOCZYDŁOWSKA J.
- KAPITAŁ LUDZKI W PROCESIE KSZTAŁTOWANIA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY PRZYBYSZEWSKI R.
- STRES MOBBING I WYPALENIE ZAWODOWE LITZKE S.M. SCHUH H.
- ETYKA MENEDŻERA SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA RYBAK M.
- KOMPETENCJE MENEDŻERÓW ORGANIZACJI UCZĄCEJ SIĘ RED. SAJKIEWICZ A.
- POZYSKIWANIE I DOBÓR PERSONELU. KSZTAŁTOWANIE ZATRUDNIENIA W ORGANIZAC MAREK J.
- NOWOCZESNE KIEROWANIE LUDŹMI PENC J.
- ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W PRZEDSIĘBIORSTWIE RED. PERECHUDA K.
- SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW ADAMCZYK J.
- MOTYWOWANIE DO PRACY TEORIE I INSTRUMENTY SEKUŁA Z.
- UCZESTNICTWO PRACOWNIKÓW W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM W POLSCE GŁADOCH M.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|