PODSTAWY GASTRONOMII
MILEWSKA M. PRĄCZKO A. STASIAK A. wydawnictwo: PWE, 2017, wydanie IIcena netto: 66.45 Twoja cena 63,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Podstawy gastronomii
Od żywności do turystyki kulinarnej
Usługi gastronomiczne są ważną częścią sektora usług. Autorzy przedstawili
m.in. krótką historię gastronomii, istotę gastronomii i usługi gastronomicznej,
pojęcia stosowane w gastronomii, podstawowe wyposażenie placówki gastronomicznej,
produkt gastronomiczny i jego atrakcyjność turystyczną, rolę promocji informacji w
gastronomii oraz trendy w rozwoju współczesnej gastronomii.
Książka jest przeznaczona głównie dla studentów kierunków turystycznych,
hotelarskich, technicznych 9technologia żywności) i rolniczych (technologia żywności,
żywienie człowieka, agroturystyka), uczniów szkół policealnych i uczestników szkoleń
o profilu gastronomicznym, turystycznym i hotelarskim. Książka z pewnością
zainteresuje również właścicieli i zarządzających placówkami gastronomicznymi.
1. Zarys historii gastronomii
1.1. Historia gastronomii na świecie
1.2. Historia gastronomii w Polsce
2. Elementarne zagadnienia gastronomii
2.1. Istota gastronomii i usługi gastronomicznej
2.2. Klasyfikacja placówek gastronomicznych
2.2.1. Kryteria klasyfikacji placówek gastronomicznych
2.2.2. Klasyfikacja branżowa placówek gastronomicznych
2.2.3. Klasyfikacja urzędowa (prawna) placówek gastronomicznych
2.3. Ważniejsze pojęcia stosowane w gastronomii
3. Podstawowe wyposażenie gastronomiczne
3.1. Materiały stosowane do produkcji wyposażenia gastronomicznego
3.2. Podstawowe instalacje w gastronomii
3.3. Wyposażenie zaplecza
3.4. Wyposażenie frontu
4. Produkt gastronomiczny
4.1. Definicja i cechy produktu gastronomicznego
4.2. Poziomy postrzegania (wymiary) produktu gastronomicznego
4.3. Charakterystyka komponentów produktu gastronomicznego
4.3.1. Asortyment potraw i napojów a karta menu
4.3.2. Obsługa klienta
4.3.3. Zewnętrzny wygląd obiektu
4.3.4. Wystrój wnętrza
4.3.5. Usługi dodatkowe
4.3.6. Inne cechy usługi
4.4. Cykl życia produktu gastronomicznego
5. Atrakcyjność produktu gastronomicznego w turystyce
5.1. Gastronomia a turystyka
5.2. Gastronomia jako produkt turystyczny
5.2.1. Produkty proste: usługa i rzecz
5.2.2. Produkt turystyczny - impreza (pakiet turystyczny)
5.2.3. Produkt turystyczny - wydarzenie
5.2.4. Produkt turystyczny - obiekt
5.2.5. Produkt turystyczny - szlak
5.2.6. Produkt turystyczny - obszar
5.3. Produkty tradycyjne i regionalne
6. Turystyka kulinarna w Polsce
6.1. Rozwój gastronomii w Polsce po 1989 r.
6.2. Rozwój turystyki kulinarnej w Polsce
6.3. Model rozwoju turystyki kulinarnej w Polsce
6.4. Badania turystyki kulinarnej w Polsce
7. Osobistości świata gastronomii
7.1. Wielcy europejscy gastronomicy
7.1.1. Gillaume Tirel (Taillevent)
7.1.2. M. Boulanger
7.1.3. Anthelme Brillat-Savarin
7.1.4. Marie-Antoine Careme
7.1.5. Franz Sacher
7.1.6. Auguste Escoffier
7.1.7. Paul Bocuse
7.2. Wielcy polscy gastronomicy
7.2.1. Mikołaj Wierzynek
7.2.2. Stanisław Czerniecki
7.2.3. Jerzy Franciszek Kulczycki
7.2.4. Lucyna Ćwierczakiewiczowa
7.2.5. Edward Pomian Pożerski (Edouard de Pomiane)
7.2.6. Zdzisław T. Nowicki
7.2.7. Kurt Scheller
8. Wybrane organizacje i stowarzyszenia gastronomiczne
8.1. Międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia
8.1.1. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO)
8.1.2. Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO)
8.1.3. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji (IH&RA)
8.1.4. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie
Europejskiej (HOTREC)
8.1.5. Światowe Stowarzyszenie Szefów Kuchni (WACS)
8.1.6. Międzynarodowe Stowarzyszenie Barmanów (IBA)
8.1.7. Światowe Stowarzyszenie Turystyki Kulinarnej
8.2. Organizacje i stowarzyszenia gastronomiczne w Polsce
8.2.1. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni (OSSKiC)
8.2.2. Stowarzyszenie Polskich Barmanów (SPB-PBA)
8.2.3. Stowarzyszenie Sommelierów Polskich (SSP)
8.2.4. Fundacja Klubu Szefów Kuchni
8.2.5. Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego (PIPRiL)
9. Promocja i informacja w gastronomii
9.1. Promocja
9.1.1. Definicja i rodzaje działań promocyjnych
9.1.2. Reklama
9.1.3. Public relations
9.1.4. Sprzedaż osobista
9.1.5. Promocja sprzedaży
9.1.6. Targi gastronomiczne
9.2. Źródła informacji branżowej
10. Trendy w rozwoju gastronomii
10.1. Megatrendy wpływające na sektor gastronomiczny
10.2. Demografia
10.3. Ekonomia
10.4. Świadomość, edukacja
10.5. Zdrowie
10.6. Styl życia
10.7. Zwyczaje żywieniowe
10.8. Turystyka, czas wolny
10.9. Kultura i sztuka
10.10. Technologie informatyczne
10.11. Ekologia (ochrona środowiska - zrównoważony rozwój - naturalna żywność)
Bibliografia
404 strony, Format: 16.3x23.7, oprawa kartonowa foliowana Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- HOLDING JAKO PODMIOT RACHUNKOWOŚCI TABOREK-MAZUR J.
- OBSŁUGA KONSUMENTA W HOTELARSTWIE CZĘŚĆ 2. PODRĘCZNIK DO NAUKI ZAWODU DUDA J. KRZYWDA S. / TECHNIK HOTELARSTWA /
- STRATEGIE ROZWOJU TURYSTYKI W REGIONIE MEYER B. MILEWSKI D. RED.
- AGROTURYSTYKA W AGROBIZNESIE KNECHT D.
- ZAGOSPODAROWANIE TURYSTYCZNE KOWALCZYK A. DEREK M.
- PRODUKT TURYSTYCZNY POMYSŁ ORGANIZACJA ZARZĄDZANIE KACZMAREK J. STASIAK A. WŁODARCZYK B.
- HOTELARSTWO. PODSTAWOWE WIADOMOŚCI MILEWSKA M. WŁODARCZYK B.
- INTERNETOWE KANAŁY DYSTRYBUCJI NA RYNKU TURYSTYCZNYM NALAZEK M.
- PO PROSTU JAKOŚĆ PODRĘCZNIK ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ MYSZEWSKI J.
- ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ STANDARDY I ZASADY ŁUNARSKI J.
- SYSTEMOWE ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI ISO/IEC 27001 ŁUCZAK J. TYBURSKI M.
- GASTRONOMIA WE WSPÓŁCZESNYM HOTELU DOMINIK P.
- ATRAKCYJNOŚĆ INWESTYCYJNA REGIONÓW POLSKI A KSZTAŁTOWANIE LOKALNYCH I GODLEWSKA-MAJKOWSKA H. RED/ REGIONALNYCH SPECJALIZACJI GOSPODARCZYCH
- METODOLOGIA BADAŃ SPOŁECZNYCH NOWAK S.
- POLITYKA SPOŁECZNA LAVALETTE M. PRATT A.
- POLITYKA SPOŁECZNA WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE ANALIZA PORÓWNACZA HILL M.
- MIKROEKONOMIA W ZARYSIE BEDNARSKA H. KRAKOWIŃSKA E. RYĆ K. SKRZYPCZAK Z.
- MIKROEKONOMIA JAKIEJ JESZCZE NIE BYŁO FRANK R.H.
- CHEMIA ŻYWNOŚCI T.1 SKŁADNIKI ŻYWNOŚCI SIKORSKI Z.E. RED.
- POTOKI ŁADUNKÓW W SIECIACH TRANSPORTOWYCH DOROSIEWICZ SŁ.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|